|
www.bizaar.fora.pl Forum o tematyce Call of Duty i nie tylko
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mopek
Admin of Darkness
Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 1078
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Dolina Turek Płeć: Ogier
|
Wysłany: Nie 7:45, 04 Paź 2009 Temat postu: Pojazdy dziwolągi |
|
|
Praying Mantis (modliszka) - brytyjski pojazd zbudowany na podwoziu tranportera (Universal Carrier - Bren Carrier), jego zadaniem miało być rozpoznanie oraz zwalczanie piechoty wroga. Pojazd posiadał niekonwencjonalne rozwiazanie w postaci podnoszonego hydraulicznie przedziału bojowego (wyglądem i działaniem przypominał - zachowanie modliszki). Główną zaletą była możliwość strzelania za murów, nasypów, żywopłotów i innych przeszkód terenowch bez konieczności wystawiania całego pojazdu na możliwość ostrzelania przez wroga. Powstały dwie wersje ekspermentalne, jednoosobowa oraz dwuosobowa. Pojazd nie wszedł do produkcji seryjnej.
Filmik prezentujący modliszkę podczas testów, na początku pokazują ciężarówkę , ale po chwili jest : http://www.youtube.com/watch?v=umbpabDnSNE
dane techniczne:
masa bojowa: 5,2 tony
opancerzenie: ???
uzbrojenie: 2 karabiny maszynowe Bren .303 (7.6mm)
jednostka napędowa: Ford V-8 chłodzony wodą
prędkość maksymalna: ???
załoga: 2 osoby
Amerykański czołg T-28, a raczej działo samobieżne, został zbudowany na wiosnę 45 roku, przez co nie zdążył wziąć udziału w walkach. Pojazd ten miał pomóc Amerykanom w przełamaniu linii Zygfryda, oraz miał stanowić przeciwwagę dla niemieckich konstrukcji typu Maus i E-100. Planowano również, że czołg weźmie udział w inwazji na wyspy Japońskie. Pojazd był doskonale opancerzony, od przodu grubość pancerza dochodziła do 305mm, a boczny do 64mm. Potężne działo 105mm T5E1 pozwalało mu zniszczyć każdy ówczesny pojazd niemiecki. pojazd ważył 86,2 t i został wyposażony w silnik o mocy zaledwie 410 KM co pozwoliło osiągać prędkość zaledwie 14 km/h
UDES XX-20 szweckie eksperymentalne samobieżne działo dwuczłonowe, skonstruowane z początkiem lat 80 XX wieku. Głownym zadaniem dzielonego podwozia było zapobieganie klinowaniu się pojazdu podczas wjeżdżania do rowu, czy nadmiernemu podnoszeniu przodu pojazdu podczas jazdy w pagórkowatym czy pofałdowanym terenie. W tym celu dwuczłonowe podwozie zostało połączone hydraulicznymi przegubami. Dodatkowym atutem miało być przejęcie cześci siły odrzutu przez hydrauliczne przeguby. Pojazd wyposażono w potężne 120 mm działo zaopatrzone w zautomazywony podajnik amunicji. Pojazd nie wszedł do produkcji seryjnej.
Dane techniczne:
masa bojowa: 25 ton
opancerzenie: ???
uzbrojenie: działo 120 mm
jednostka napędowa: Detroit diesel o mocy 600 KM
prędkość maksymalna: 60 km/h na drodze,
załoga: 3 osoby
A teraz żeby było trochę śmiesznie to przedstawię najnowocześniejszy czołg szwajcarski, nawet Abrams nie jest wstanie mu sprostać
pomysł z Austro-węgier, czyli Bursty Tank znany również pod nazwą "Motorgeschutz". Projek opracowany przez Guntera Burstyna porucznika armii austro-węgierskiej został przedstawiony w 1911 Ministerstwu Wojny w Wiedniu. Jednakże jak prawie każda nowa broń, czołg nie spotkał się z zainteresowaniem i został odrzucony. W 1912 roku Burstyn zgłosił patent w Cesarskim Urzędzie Patentowym, gdzie udzielono mu go w dniu 28 lutego. Inspiracją dla Burstyna był amerykański gąsienicowy traktor Holt. Motorgeschutz miał mieć długość 3,5 m. Szerokość 1,9 m. i Wysokość 1,9m. Uzbrojenie miało stanowić 37 mm działo oraz 2 karabiny maszynowe.
masa bojowa: około 7 ton
opancerzenie: od 3 do 8 mm
uzbrojenie: 2 karabiny maszynowe kalibru 7 mm
jednostka napędowa: ???
prędkość maksymalna: 28 km/h na drodze, 8 km/h w terenie
załoga: 3 osoby
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartosz Bizaar PL
Generał Brygady
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 1455
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ja sie wziąłem ? ;x
|
Wysłany: Śro 0:30, 17 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
hehe ciekawe te pojazdy ;p zwlaszcza ostani heh no i modliszka ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
C...borg
Starszy chorąży
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 557
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: z Kątowni
|
Wysłany: Śro 14:44, 17 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Podoba mi się ta "modliszka". Tylko zastanawia mnie gdzie siedział gostek który tym sterował? Informacje bardzo ciekawe, masz pochwałe Mopasie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
Starszy kapral
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z ukrycia :D Płeć: Ogier
|
Wysłany: Śro 17:15, 17 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Ciekawe ciekawe, ja niestety nie mam tyle czasu, żeby posiedzieć na necie i poszukać takich rzeczy, ale kto ma go więcej niż ja to może coś ciekawego jeszcze dodać lubię takie rzeczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mopek
Admin of Darkness
Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 1078
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Dolina Turek Płeć: Ogier
|
Wysłany: Czw 10:42, 18 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
K-Wagen (GrossKampfwagen)
dane techniczne:
masa bojowa: 120 - 150 ton ???
opancerzenie: do 30 mm
uzbrojenie: 4 działa 77 mm, 7 karabinów maszynowych 7.92 mm Maxim
jednostka napędowa: dwa silniki V6 Daimler-Benz o mocy 650 KM każdy
prędkość maksymalna: od 4 do 7 km/h
Panzerkampfwagen IX i Panzerkampfwagen X czyli tzw "papierowe czołgi" gdyż nigdy nie powstały.
Kubelwagen na węgiel drzewny:
Skeleton Tank - eksperymenatlny prototypowy czołg zbudowany w roku 1918 przez Pioneer Tractor Company w Winona w Minnesocie. Czołg powstał głównie z myślą o pokonywaniu szerokich transzei. W tym celu zastosowano szkielet z rur stalowych by zmniejszyć ciężar czołgu by mógł łatwiej pokonywać trudne przeszkody terenowe, ale wykluczało to możliwość montażu sponsonów z ciężkim uzbrojeniem. Jedynym uzbrojeniem czołgu był karabin maszynowy zamontowany w niewielkiej wieży. Załogę czołgu stanowiło dwóch ludzi: kierowca oraz dowódca-strzelec karabinu maszynowego. Pojazd napędzany był dwoma 4-cylindrowymi silnikami Beaver każdy o mocy 50 koni mechanicznych. Zbudowano tylko prototyp.
Machine Boirault - czyli francuska samobieżna gąsienica z okresu pierwszej wojny światowej. Pojazd skonstruowano w 1914 roku. Zbudowano 2 różne prototypy, które testowano w 1915 roku. Pojazd miał służyć do pokonywania gęstych zasieków z drutu kolczastego, miał dosłownie deptać zasieki.
dane techniczne:
ciężar: 30 ton
jednostka napędowa: silnik (jaki????) o mocy 80 KM
prędkość maksymalna: 3 km/h
załoga: 2 osoby
Mark 4B 7 zamontowany w obrotowej wieży.
Cechy pojazdu:
- słaba manewrowość,
- liche przyspieszenie,
- słaba widoczność,
- brak wentylacji.
Mam jeszcze kilka dziwolagów w zapasie - do zobaczenia niebawem!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|